Thomas Storbakk er opprinnelig fra Harstad og har en variert bakgrunn som inkluderer tre år i Luftforsvaret ved Andøya flystasjon. Han har en bachelorgrad i internasjonal markedsføring fra Universitetet i Sørøst-Norge, med utvekslingsopphold i både USA og Polen, samt en MSc i Advanced Marketing Management fra Lancaster University, England. Yrkeskarrieren hans har vært innen retail og dagligvare, hvor han har hatt sentrale roller som kategorisjef i Pierre Robert Group (Orkla) og salgs- og konseptsjef i Obs (Coop).

Thomas har spesialisert seg på strategi, forretningsutvikling, markedsføring og kundeorienterte løsninger. Han har bred erfaring med konseptutvikling innen retail, hvor han har jobbet med å skape og forankre kundeorienterte løsninger i hele verdikjeden. Han brenner for å utvikle konsepter som engasjerer kundene og motiveres av å bidra til at fremtidens bygg- og anleggsbransje beveger seg i en mer kundeorientert og bærekraftig retning.

På fritiden er Thomas opptatt av grilling og har et variert utvalg av utstyr – tre griller, en pizzaovn og en båltønne. Han er også en stor entusiast for både god øl og kaffe. Med andre ord, en småbarnsfar der, altså.